Wednesday 14 August 2013

29th day of renovation

Salam 1Malaysia
Huhuhuhu semangat waja nak bercerita ni. 
Balik cuti raya pergi tengok rumah. Alhamdulillah plaster siling dah hampir siap. Target kami lepas raya boleh masuk rumah, harap2 terlaksanalah sebab tak larat nak kena bayar kuarters dan rumah juga.

Entry sebelum raya tu dah cerita pasal L box yang baru nak mula. Jadi cerita L box lah hari ni.

Aku pilih L box ni yang simple dan kecil, ada juga patern macam ni tapi besar lagi. Aku tak nak sebab sedar diri ruang tamu aku kecik je huhuhu.... 
Bab plaster siling dan cornis aku yang pilih sebabmasa sesi pemiilihan En. Bos tengah sibuk dengan orang wiring dari developer. Kontraktor tu pun macam tahu je aku jenis suka yang simple. So masa pilih tu macam2 aku tanya termasuk minta pendapat dia sesuai ke tak untuk rumah aku. En. Bos cuma tahu isteri dia ni dah pandai2 pilih hahaha... nasib En. Bos tak bising sebab dia tahu isteri dia ni pun jenis cerewet juga .

Dining L box done.
Lampu & kipas belum pasang lagi 

Pasang kipas kat sini

Bahagian tepi pun letak cornis

Living room L box 90% done
Alek tengah plaster 

Siap pasang tapi belum plaster
L box sini pun ada cornis juga

Living Room L Box done - finally


Ruang tamu punya simple je 
sesuai dengan jiwa ai huhuhhu

Peralatan untuk plaster

Lorong antara ruang tamu dan ruang makan ni akan letak plaster, baru nampak kemas
(ni ayat kontraktor, ai copy and paste je)

now nampak serabut

Alhamdulillah dengan semua kejadian

No comments:

Post a Comment