Tuesday 30 July 2013

17th day of renovation

Janji tidak ditepati.
ahak3.... ini bukan kontraktor ye tapi En. Bos. Semalam kata tak nak jenguk rumah.
Tapi tadi pergi jugaklah menjenguk rumah tu. hahahaha....
tak pasal2 isterimu ini kena berkorbankan masanya untuk menjadi drebar kepada anak2mu itu.....
huhuhu xkisah pun dah tangungjawab seorang ibu kan....

Bernasib baik jugaklah En. Bos menjenguk rumah hari ni sebab tukang tinted dah datang untuk tinted rumah.
Kami memilih Golden Brown (fuh nacam cite James Bond lah pulak)
Warna ni memang dari dulu favorite En. Bos sebenarnya. Kalau jalan2 tengok rumah orang lain, En. Bos memang puji colour ni. Aku selaku isteri ikutkan aje huhuhu memang aku ni jenis xkisah sangat pun berbanding dengan sifat En. Bos yang teliti orangnya.

Pic sebelum tinted

Pic proses pemasangan tinted

Pic selepas tinted


Menurut kontraktor untuk tinted ni, dia kata Golden Brown ni cuma 2 lapis sahaja, kalau nak yang 3 lapis cuma untuk Green Silver & Silver sahaja. Entah betul ke tak aku pun tak pasti sebab bab tinted memang kitorang tak survey. Yelah beza harga pun tak berapa banyak. Survey banyak2 pun nanti buang duit minyak je.

Table top dah siap, tiles dinding dapur pun dah siap. Tiles favorite aku hahahahaha

Goodbye ye, esok lusa nak tengok tinted dah siap ye...

TQ En. Bos sebab tolong isterimu ini ambil semua pic rumah

13 comments:

  1. Salam, nk tnye ni warisan bestari fasa berapa?
    Berapa cost pecahkan belakang? Xtermasuk KC..
    Asingkan wet n dry kitchen ya?
    Thanks :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam nurmala, saya fasa 1C
      saya xpecahkan bhgn belakang tu, saya cuma tambah jer
      plan rumah masih yg asal cuma tambah belakang & saya cabut pintu dapur yang lama.
      wet & dry kitchen saya asingkan
      kos untuk tambah belakang ni saya xberapa tahu sebab kira lumsum termasuk bahagian porch, L box, wiring & table top dlm rm15k
      nurmala beli rumah kat sini jugak ker? fasa berapa beli?

      Delete
    2. thanks for the info..
      fuhhh mahal jgk..
      sume contractor yg sme ke?
      sy kt fasa 2..blom siap..nex year siap kot

      Delete
    3. semua dengan sorang indon tu je, dia buat sorang2
      jgn xcaya hehehe tu boleh dapat harga macam ni,
      kalau guna kontraktor ada yang ketuk sampai RM20-30k (tu pun xmasuk Lbox lagi) memang peninglah kepala

      Delete
  2. Tolong fwd kn contact number indon tu kt nurulmaia83@gmail.com..
    Mne tau ad bajet lebih tambah belakang..hehe..

    ReplyDelete
  3. salam....boleh tolong fwd kan number indon tu kat annyss79@gmail.com..t.kasih

    ReplyDelete
  4. Salam puan, bleh fwdkan no cntrctor kt saya..trime kasih
    Asyraffaruq@yahoo.com

    ReplyDelete
  5. salam ...minta fwdkan juga contact no contractor
    ahmadnizar31@gmail.com
    t.kasih

    ReplyDelete
  6. salam puan,

    Boleh minta no fon kontraktor yg buat rumah puan ni? tqvm.
    emel saya: ashikin1011@gmail.com

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum Pn Haslina. Rumah ni area mana? Indon tu area mana ye? Boleh bagi contact indon tu? Whatsapp ke 0123210209

    ReplyDelete
  8. Salam, Boleh puan emailakn no contraktor tu ke AfizNora@gmail.com? Thanks.

    ReplyDelete
  9. Salam...boleh puan emailkan no kontraktor tu ke linasonic@gmail.com. Terima kasih

    ReplyDelete